Wiz kladde - Januar 2012
Jan 3, 2012 18:25:05 GMT 1
Post by lillith on Jan 3, 2012 18:25:05 GMT 1
Missede du forrige udgave?
Find alle tidligere udgaver af ”The Wiz” lige HER
Find alle tidligere udgaver af ”The Wiz” lige HER
[atrb=width,500,true][atrb=height,600,true][atrb=border,0,true] |
[atrb=width,500,true][atrb=height,600,true][atrb=border,0,true] |
[th][atrb=background,http://i21.photobucket.com/albums/b263/Utulie/Billede1.png,true][atrb=width,500, true][atrb=height,600, true][atrb=border,0,true][atrb=cellspacing,0,true][atrb=cellpadding,3,true] | |
[atrb=width,250] Duelturneringens første runde - af Alea Kirabo Hobbs Der er næppe gået over hovedet hos nogen på Hogwarts, at turneringen i duelklubben blev startet med et brag i starten af sidste måned. Venner blev til fjender for en stund og besværgelserne føg i luften. Vinderresultaterne blev offentliggjort på dagen og vi har både dem og de heldiges navne med i opslagene længere inde i bladet. For de interesserede kan det nævnes, at der deltog seks piger og ti drenge, at langt størstedelen af de kæmpende var fra sjette årgang og at der kun var en enkelt grævling, som stillede op, hvorimod de tre andre kollegier var repræsenteret med nøjagtig fem elever. Der vil da heller ikke være nogen elever fra Hufflepuff med i næste runde, hvorimod Slytherin stiller op med fire deltagere og Gryffindor og Ravenclaw begge med to. Traditionen for troldmandsdueller er adskillige århundreder gammel og kan blandt andet dateres tilbage til historierne om Merlin og Morgana. Der var dog ingen, der forsøgte at tage livet af hinanden eller endog forvandle sig selv eller modstanderen, sådan som det engang var kutyme. I stedet susede mere eller mindre uskyldige offensive og defensive besværgelser frem og tilbage i luften. Især ”protego” blev brugt aldeles flittigt i samtlige dueller. | Blandt de mere kreative påfund var Jethro Moriartys medbragte boggart og Anessa Yates røgsky. Ingen af ideerne var nok til at skænke de to ravne en sejr, men begge var vældig underholdende for publikum. Angribene fugle, vandstråler, islag og flyvende reb så vi flere af, ligesom både obscuro, confundo og lammer var vældig populære. Her fra redaktionen ønsker vi alle vinderne – ikke mindst vores egen James O'Connel – tillykke med sejren og held og lykke i den næste runde, der forløber den ottende januar. |
[th][atrb=background,http://i21.photobucket.com/albums/b263/Utulie/Billede1.png,true][atrb=width,500, true][atrb=height,600, true][atrb=border,0,true][atrb=cellspacing,0,true][atrb=cellpadding,3,true] |
[th] |
[atrb=width,250] Dementorer genindføres i Azkaban - af James O'Connell |
I det sidste nummer af the Wiz nævnte vi forslaget om genindførslen af Dementorer i det berygtede troldmandsfængsel Azkaban. Strengt taget har det ikke været berygtet i snart hundrede år, men noget tyder på at det altså skal til at være det igen. Lige før Ministeriet holdt juleferie gik det igennem at Dementorerne (sortklædte, sjælesugene årsager til depression) skal genindføres i fængslet som ekstra straf, udover den basale frihedsberøvelse. Ministeriet blev haglet ned at klager fra de, så at sige, civile magikere, men samtidig har en bølge af tilfredshed rejst sig i befolkningen.
Med andre ord er der meget delte meninger om sagen.
Minister for Magi, Otto Emmerich, udtaler: "Efter lang tids overvejelse har ministeriet afgjort at der må tages hårdere straffe i brug, for at straffe de magikere der vælger samfundet og loven fra. Vi taler ikke om de som begår førstegangskriminalitet, men om de som benytter sig af de Utilgivelige Forbandelse eller lignende."
[/color][/justify][/td]
[td]
Ministeren nægtede at udtale sig da der blev stillet spørgsmål om medlemmerne af den arresterede Pinkstone-gruppe. William Jameston og hans allierede er som bekendt blevet sendt til Azkaban for kort tid siden for at have udført magi i muggleres nærvær gentagende gange. Ministeriets eksperter i magiske væsener har indledt forhandlinger med dementorerne, som forventes at tage imod tilbudet. Ikke umiddelbart overraskende for en race der lever af menneskelige følelser.
Mere kontrol over Kosterejser
- af James O'Connell
- af James O'Connell
Lederen af Ministeriets Afdeling for Magisk Transportation Frederich Oldeman har i en pressemeddelelse lige før jul udtalt at kosterejser for fremtiden vil blive noget stærkere kontrolleret. Det sker i kølvandet på en række sager hvor koste på himlen er blevet omtalt i muggler-aviser, og ministeriets obliviatorer har haft overarbejde for at komme den genstridige mugglertendens til livs.
”Jeg kan se frem til at regulere folks minder juleaften. JULEAFTEN!” udtaler en vred obliviator der ønsker at forblive anonym. Foreningen for Fritidsquidditch har i et nyhedsbrev (et temmelig hastigt nyhedsbrev, skulle jeg hilse at sige) mere eller mindre anklaget Afdelingen for Magisk Transportation for at ville henstille det magiske samfund til 1984 (red: en mugglerbog om et undertrykkende overvågningssamfund).
[/td][/tr][/table]
[th][atrb=background,http://i21.photobucket.com/albums/b263/Utulie/Billede1.png,true][atrb=width,500, true][atrb=height,600, true][atrb=border,0,true][atrb=cellspacing,0,true][atrb=cellpadding,3,true] | |
[atrb=width,250] Frederich Oldeman udtaler: ”Vi har taget de nødvendige forholdsregler for at forhindre det magiske samfund i at afsløre sig selv over for mugglerne. Der har været en stigning i kosterejser på det sidste, og folk undlader at benytte sig af de påbudte anti-muggler-besværgelser før de begiver sig ud på rejserne.” Formand for Foreningen for Fritidsquidditch Mark Zunderburg udtaler til dette ”Svindel og humbug! Ævl! Urin og dokumenter!” og op til flere andre kreative eder og forbandelser, som ikke lader sig skrive i Hogwarts skoleavis. | Antallet af Magikere Stiger - af James O'Connell En ny undersøgelse fra det Magiske Institut for Magisk Analyse viser at antallet af magikere iforhold til antallet af mugglere er stigende. ”Vi var først meget overraskede og skeptiske, men tallene har vist sig at holde stik – og hvis vi skal tro vore venner i udlandet er det ikke kun i Storbritannien at de gør sig gældende,” udtaler Roland Goodfellow, den førende forsker. På grund af ministeriets nuværende ferie har det været umuligt at få en udtalelse fra dem. Man kunne forestille sig at det ikke umiddelbart var små ord der skal tales fra deres side, for at holde folk som the Pinkstones fanget i Azkaban. |
[th] 10 Hurtige spørgsmål til en Afgangselev ❧ Eilionoir Eads ❧ - af Alea Kirabo Hobbs | |
[atrb=width,250] 1. Hvor gammel er du? - 18 år. 2. Hvilket kollegium blev du i sin tid fordelt til? - Ravenclaw. 3. Hvor bor du henne? - Jeg er for nyligt flyttet ind på et værelse i Godrics Hollow hos eliksirmesteren mr. Hart. 4. Hvad har du lavet, siden du forlod skolen? - Jeg tilbragte sommeren i mine forældres hus i Edinburgh, hvor jeg ventede på at komme i lære hos mr. Hart. I september flyttede jeg ind hos ham, og jeg har nu påbegyndt mine studier i eliksirer. 5. Hvad var det bedste, der skete i din tid på Hogwarts? - Det bedste var min eliksireksamen. Jeg havde virkelig set frem til at vise min store viden og kundskaber indenfor faget. 6. Hvad var det værste? Jeg har oplevet, at mine faglige evner og intelligens er blevet undervurderet på grund af min blodstatus, | hvilket jo så åbenlyst har været ukorrekt, når man ser på hvad jeg har opnået. 7. Nævn en ting, som du er særlig stolt ved at have opnået. Mit stolteste øjeblik oplevede jeg, da jeg som afgangselev fra Hogwarts kunne fremvise topkarakterer for alle mine F.U.T.’er, og jeg efterfølgende kunne komme i lære hos den meget anerkendte eliksirmester mr. Hart. 8. Hvem eller hvad har haft den største indflydelse på dit liv? - Jeg bestemmer selv, hvad der sker i mit eget liv, derfor er jeg den, der har mest indflydelse på mit liv. Men eliksirer har påvirket mine valg i livet og har udfordret og underholdt mig. 9. Hvad er din største drøm her og nu? - Jeg drømmer om, at blive en endnu mere talentfuld eliksirmester end min læremester. 10. Hvor ser du dig selv om fem år? - Jeg har aldrig været meget for spådom, men efter planen og mine forventninger er jeg om 5 år nyuddannet eliksirbrygger. |
[th] - af Alea Kirabo Hobbs Her rækker vi Hogwarts elever faklen for en kort bemærkning. I denne måned er emnet ganske enkelt vinter; hvad og ikke mindst hvem, vi kan lide at bruge den kolde årstid på. | |
[atrb=width,250] Hvad er efter din mening det bedste ved vinter? ”Jeg har altid elsket at hygge foran pejsen med en kop dampende varm kakao, hvilket bare er bedst når man kan se iskrystallerne på vinduet. Derudover har jeg altid været halvt forelsket i sne. Selvom min bror altid truer med at jeg er så lys, at jeg ender med at blive væk i det.” Lily Louise Abott, 17 år, Gryffindor Lily Abott "Sneboldkamp! Og den generelle følelse af kulde og afmægtighed som får folk til at hjælpe hinanden mere end de plejer! Men altså, primært sneboldkamp. Hey, du der, Ravenclawnørd! Æd sne!" Brand Andrew Lowry, 16 år, Hufflepuff ”Sne! Selvom det gør det lidt besværligt at komme til at træne ligeså meget som ellers, så bliver det opvejet af muligheden for at se hvor meget sne jeg kan stoppe ned ad nakken på min lillesøster i juleferien. | Selv uden det er der bare noget over sne som jeg altid godt har kunnet lide. Sne og måske varm kakao når man er godt gennemkold.” Matthew Blythe, 17 år, Slytherin Matthew Blythe Hvem ville du helst krybe sammen under et tæppe med på en kold dag? ”På en kold vinterdag ville det helt klart være skønt at ligge under et tæppe med en kop varm kakao… Mener du en person? Disse oplysninger vil jeg gerne holde for mig selv, lidt endnu. Men der er skam plads til dig, hvis du fryser.” Charles McDonal, 17 år, Ravenclaw Charles McDonal |
[atrb=width,250] ”Spørg hellere: hvem ville jeg ikke krybe sammen med? Griselda Clapton ville såmænd ikke være helt tosset. Lidt mere jordnært vil det være en god veninde og en stor skude kaffe. Men gerne flere veninder, for jo flere, jo bedre, hyggeligere og varmere. Men skulle det nå at blive så koldt at Quidditchbanen når at fryse over før helvede gør det, vil en forvarmet kedel til fødderne også være et must. Det sagt er fødder tilhørende hunkønnet såmænd velkomne både under tæppet og i kedlen!” Collin Kendley, 15 år, Hufflepuff Collin Kendley ”Jessalyn Blythe.” Siôn Llewellyn, 16 år, Gryffindor Siôn Llewellyn Hvad kan du bedst lide at lave, når sneen fyger udenfor? ”Årh, jeg tror nok det bedste er at sidde i opholdsstuen med mine kammerater Der er gulvet ikke sjasket, og man er tæt på sine uldstrømper og sådan noget. Jeg kan nu godt lide at lege med sne, men først når vejret er blevet bedre igen, og snevejr er altså bare flottere, når man har varmen!” Julie Young, 17 år, Ravenclaw | Julie Young ”Profettidende eller en interessant bog er altid gode tidsfordriv, og tilmed nyttige, men når først sneen forhindrer meget andet, finder jeg det en glimrende lejlighed til at hellige mig mine modelskibe.” Edward Kennith, 49 år, Flyvelærer og Quidditch-dommer Edward Kennith ”Der finder jeg ikke noget bedre end at sidde foran den blussende ild fra pejsen med en god bog, et spil troldmandsskak og godt selskab. Kan vejret udenfor så også ses derfra gennem et vindue vil det kun gøre det hele bedre - eller hvis der er varm chokolade og kager nær.” William Ethans, 17 år, Hufflepuff William Ethans |
[th] | |
[atrb=width,250] Quidditch-sæsonen fortsætter med fornyet drama! - af Anessa Llewellyn Yates Halvvejs i dette års Quidditch-turnering ser det ud til at dramaet ingen ende vil tage. Endnu har vi ikke set en kamp uden at der røg spillere på hospitalsfløjen, undertegnede inklusive, og sidste kamp der stod mellem Slytherin og Gryffindor var absolut ingen undtagelse. Tværtimod steg spændingen til hidtil uanede højder, da Slytherin slog nye rekorder og måtte se hele tre af deres spillere gjort ukampdygtige, den ene endda med fuldt overlæg. Mod alle odds var det dog alligevel Slangerne der, takket være deres snarrådige holdkaptajn, løb af med trumfen i en kneben 190-110 sejr. Man må spørge sig selv hvad der er i luften og gruble over hvad vi kommer til at se når næste kamp mellem Hufflepuff og Slytherin løber af stablen i januar. De to holdkaptajner Scott Lithgow og Christiane Wolf, samt kommentator, Siôn Llewellyn udtalte efter kampen følgende: | Siôn Llewellyn ”Umiddelbart startede det som en lige kamp mellem de to ærkerivaler Gryffindor og Slytherin, men allerede efter Gryffindor havde udlignet første gang måtte Slytherin vinke farvel til den første af deres angribere. Var det eftervirkninger af overraskelsen som fik den ældste Blythe til at lukke intet mindre end fire tromlere ind i streg? Godt at Slytherins Murdoch var der til at råde bod. Gryffindors angribere var i hvert fald helt på toppen gennem kampens første del, indtil Matthew Blythe forsagede ramaskrig ved at kaste sig ind foran en smasher for lillesøster Jessie, frem for tromleren som hans blik ellers skulle være rettet imod. Men mon ikke hans handling i det mindste kunne få et par pigehjerter til at smelte på tilskuerrækkerne. Et farligt tab for Slytherin, der allerede havde mistet Aiken, men ulykkerne stopper ikke der, for sammen med Blythe røg også Murdoch! Hospitalsfløjen kom så sandelig på overarbejde. Gryffindor greb chancen og havde snart sat tre nye mål i kassen. Umiddelbart så det ud til at løverne ville rende med sejren. Det modbeviste slangernes nye anfører dog ved i sidste øjeblik at fange Det Gyldne Lyn og sikre sejren til svært handicappede Slytherin! Tillykke!” |
[atrb=width,250] Scott Lithgow ”Om end udfaldet af dagens kamp faldt i vores favør, var selve forløbet langt fra som ønsket. At besøge tre holdkammerater på Hospitalsfløjen er næppe en anførers største drøm og selve spillet haltede på steder hvor det ikke skulle. Ikke desto mindre lykkedes det også at slippe gode angreb forbi Gryffindors forsvar og med en spiller nede allerede efter første mål, er jeg under omstændighederne tilnærmelsesvis tilfreds. Tabet af Iona Aiken og senere Joseph Murdoch var dog hårde ved vores vindermuligheder, særligt efter Blythe tabte hovedet i rendestenen og glemte hvad Quidditch sommetider bringer. På trods af det, vil jeg forsøge at føre sejrsrusen videre til alle tre lænket til sygesenge og påbegynde træningen til kampen mod Hufflepuff hurtigst muligt. Hvis vi kan vinde en kamp som denne, har vi vist at der skal mere end et par smashere til at slå os ud. Tak for kampen. ” | Christiane Wolf ”Det tør godt siges, at det gik som smurt for Gryffindor i starten, og der kun hang gode forventninger i luften. Hamilton havde et ekstra godt tag på sin kølle denne gang, og der var masser af god energi i Blythe og Collins, der gav Gryffindor mange flotte mål! Jeg har også trænet holdet intensivt og krævet meget energi fra dem på det seneste. Desværre blev vi ramt af uheld, og Lithgow fik fat i lynet før Llewellyn. Der har desværre ikke været tid til at øve skarpe sving med Llewellyn, som Lithgow tydeligvis benyttede sig af for at få fat på lynet, men det er nu noget af det første på listen! Selvfølgelig er det en skam, at vi igen tabte, og jeg må indrømme, at ansigtet hænger en smule efter al denne forberedelse. Men det er definitivt ikke gået til spilde, men har kun påvirket holdet godt, og vi har nu lidt ekstra tid til mere træning, da næste kamp jo er mellem Slytherin og Hufflepuff. Held og lykke til dem.” |
[atrb=width,250] Tidligere Quidditch-stjerne meldt savnet - af Anessa Llewellyn Yates Kl. 9. på det nye års første dag, valgte familien til tidligere Quidditchstjerne, Finbar Quigley, 41, at melde ham savnet. Quigley var, mod forventning ikke kommet hjem i løbet af natten. Quigley, der i en årrække var kendt Basker for Ballycastle Bats og det irske Quidditchlandshold og senest blev udnævnt til formand for den britiske og irske Quidditch-liga, blev sidst set omkring kl. 3 natten mellem d. 31. december og 1. januar, da han forlod en nytårsfest på den populære Club Banshee i Diagonalstræde. Auror Jessica Bloom fra ministeriets Auror-afdeling udtaler, at det er alt for tidligt at anse den populære, tidligere Quidditchspiller som officielt forsvundet, men at de ”overvåger situationen”. Hun hævder også, at der stadig mangler en plausibel grund til at tro, der skulle være tale om ufint spil, eller en direkte forbrydelse, som grund til at Quigley ikke vendte hjem nytårsnat. Jessica Bloom ”Han er blevet set indtage rigelige mængder alkoholiske drikke hen over aftenen, og det er mere end sandsynligt, at han valgte at indlogere sig på et hotel eller lignende for natten, frem for at risikere uheld ved Transferens i påvirket tilstand. Med lidt held er Mr. Quigley hjemme hos sin familie senere i dag.” | Finbar Quigley Quigleys kone er ikke enig og er forståeligt nok rystet over den tilsyneladende mangel på handling. ”Han ville aldrig bare efterlade os bekymrede som nu. Han ville have kontaktet os og fortalt hvad der var sket!” udtalte hun tydeligt oprevet til Profettidendes reporter samme dag. I samme ombæring opfordrede hun bedende alle der måske har oplysninger i sagen, til at hjælpe ”Du kan ikke finde en mere fornuftig og elskelig mand end Finbar og han har altid været helt i kontrol. Desuden er han stadig i topform og selv en drink eller to for meget ville ikke påvirke ham i sådan grad at han bare forsvandt uden et ord.” Andre maler et mindre flatterende billede af Quigley, og hvisker om tilbagevendende natlige drukture, eliksir-misbrug og adskillige kvinder uden for ægteskabet. Spørgsmålet der bliver tilbage er, om denne pludselige forsvinden er resultatet af en bevidst handling – eller ufint spil. "”Hvad der skete efter Quigley forlod Club Banshee er et komplet mysterium.” " Så sandt som det er sagt. Et som denne reporter vil holde godt øje med i de kommende uger. |
[th] | |
[atrb=width,250] Tak! Bjælderne har ringet julen ud og fyrværkeriet har fyret os ind i et nyt år, 2083. Det forgangne år har været fuld af fortræffelige minder: spændende quidditchkampe, gang i duelklubben, adskillige dramatiske fester og ikke mindst The Wiz, som nu er udkommet i over et halvt år! Det har været nogle fantastiske måneder, jeg som redaktør har haft her, men nu er det tid til at give faklen videre til Anessa Llewellyn Yates. Tak til Wiz’ journalister, tak til læserne og tak til alle Hogwarts’ elever, som har gjort året 2082 dramatisk, spændende og uforglemmeligt! De kærligste hilsner Duelturneringens Første Runde Første runde af årets duelturnering er som de fleste nok ved, vel overstået. Resultaterne af første runde blev som følger: | Anessa Yates vs. Simon Lithgow Charles McDonal vs. Aeron Williams Videre til turneringens næste runde: Simon Lithgow vs. Charles McDonal ---------- Christiane Wolf vs. James O'Connell Scott Lithgow vs. Patrick Price Videre til turneringens næste runde: James O'Connell vs. Scott Lithgow ---------- Arthur Moore vs. Matthew Blythe Annabel Baker vs. Tristan Oakley Videre til turneringens næste runde: Matthew Blythe vs. Annabel Baker ---------- Meredith Abbey vs. Jethro Moriarty Alea Hobbs vs. Betrys Griffith Videre til turneringens næste runde: Meredith Abbey vs. Betrys Griffith ---------- Tillykke til rundes vindere. Vi ser frem til flere spektakulære dueller i næste runde der bliver skudt i gang d. 8. januar og forventes færdig d. 5. februar! |
[th][atrb=background,http://i21.photobucket.com/albums/b263/Utulie/Billede1.png,true][atrb=width,500, true][atrb=height,600, true][atrb=border,0,true][atrb=cellspacing,0,true][atrb=cellpadding,3,true] |
[th] Sæsonens næste kamp! |
Denne gang bliver opgøret mellem Hufflepuff og Slytherin.
Bliver det de hårdbidende Grævlinge eller de listige Slanger der løbet af med sejren i årets fjerde Quidditchkamp? Forbered dig med heppesangene, når kampen blæses i gang sidst på måneden.
Må det bedste kollegie vinde!
Hufflepuff og Slytherin d. 21. januar.
vs.
[/color][/center][/td][/tr]
[tr][td][th]
[tr][td][th]
Fra den offgame side af redaktion vil vi rigtig gerne opfordre alle, der enten bliver bedt om at bidrage til Wiz'en eller er selvskrevet til det i kraft af et job som anfører eller kommentator, om at sende deres udtalelser, voxpop-svar, svar fra afgangselever eller spotlight i god tid til enten Anessa eller Alea. Vi fra vores side gør altid vores bedste for at sende tingene ud i starten af måneden og håber at i vil hjælpe med at holde Wiz'en kørende, multidimensional og interessant at læse. Det bliver den i høj grad af at have alle jer inkluderet og også uopfordrede artikler, læserbreve, reklamer eller skopudsningsråd for magikere tager vi imod med kyshånd.
Hvis du står i den situation, at du ikke har tiden til at skrive, sætter vi altid stor pris på bare at få det at vide, selv hvis du skulle være en af anførerne, som vi af gode grunde ikke kan erstatte med andre. Vi vil meget hellere have en pm om at det ikke kan lade sig gøre, end vi vil stå og vente og vifte med fanen lige op til det sidste minut.
Den ultimative deadline for både opfordrede og uopfordrede bidrag til avisen skal være enten Anessa eller Alea i hænde allersenest den sidste dag i måneden. Vi foretrækker dog at have alt materiale senest den 28. i måneden (i februar den 26.). og især voxpop-svar kan blive afvist, hvis de dukker op efter denne dato, da lige netop de ikke kan bruges måneden efter. På forhånd tak!
Skriv til os!
Har du lyst til at skrive en artikel til bladet, eller vil du bare give os et tip om det nyeste sladder? Hvad enten det handler om spytkugleregler eller ministerens seneste udsagn, så send en PM til et medlem af redaktionen.
NÆSTE UDGAVE UDKOMMER I STARTEN AF FEBRUAR
[/table]
[th] af James O'Connell Efter sidste måneds ikke overvældende feedback – med andre ord, den totalt udeblevne feedback og konstruktive kritik – har jeg besluttet at fortsætte mit arbejde i denne sektion fuldstændig uden hensyn til noget som helst. Jeg håber I vil nyde at læse med. |
[/td][/tr]
[tr][td][atrb=width,250]
David Eugene Edwards (1968-2042)
David Eugene Edwards
Edwards far var en omrejsende prædikant, der ikke sparede hverken hedninge eller syndere fra en hårdfør omgang kritik og kristendom. Det havde sin effekt på den unge, mugglerfødte troldmand. I det han blev optaget på den store amerikanske troldmandsskole, Bravedale, var hans verdenssyn for evigt splittet.
[td]
Hans far havde efter sigende overraskende lidt imod magien, men han døde tidligt, og efterlod Edwards alene med sin mor.
Edwards levede et omtumlet liv, og hans magiske uddannelse var knækket mellem en stærk kristen tro, og en stor evne for besværgelser. Det siges om ham at han engang vandrede fluks ud i ørkenen for at spørge en indianer om hvordan verden hang sammen. Hvad der nu er sandt omkring det er ikke nemt at udpensle, men i hvert fald skrev Edwards en række fremragende bøger om Indiansk magi, og mestrede tilsyneladende store dele af den selv.
Alt imens dette foregik spillede Edwards guitar i en række mindre bands. I katalog 69, side 549, ligger pladen ”Mosaic”, som jeg anbefaler jeg alle at høre. En specifik sang ville være Dirty Blue som skildrer Edwards... Ja, den må I selv regne ud.
[/td][/tr]Edwards levede et omtumlet liv, og hans magiske uddannelse var knækket mellem en stærk kristen tro, og en stor evne for besværgelser. Det siges om ham at han engang vandrede fluks ud i ørkenen for at spørge en indianer om hvordan verden hang sammen. Hvad der nu er sandt omkring det er ikke nemt at udpensle, men i hvert fald skrev Edwards en række fremragende bøger om Indiansk magi, og mestrede tilsyneladende store dele af den selv.
Alt imens dette foregik spillede Edwards guitar i en række mindre bands. I katalog 69, side 549, ligger pladen ”Mosaic”, som jeg anbefaler jeg alle at høre. En specifik sang ville være Dirty Blue som skildrer Edwards... Ja, den må I selv regne ud.
James
[/table]
[th] 20 Hurtige Spørgsmål til: ❧ Annabel Baker ❧ - af Anessa Llewellyn Yates | |
[atrb=width,250] 1. Har du et kælenavn og må vi få det at vide? - Jeg er ofte blevet nævnt som spåkonen, særlingen og endda sigøjneren. Anna eller Bells fungerer dog også. 2. Hvor gammel er du? - 17. 3. Hvilket kollegium blev du fordelt til? - Slytherin. 4. Hvor bor du når du ikke er på skolen? - Lochailort i Skotland, sammen med min bedstemor. 5. Hvad laver du i din fritid? - Jeg holder meget af spådom, som måske ikke kommer som nogen overraskelse for nogen. Derfor går meget af min fritid til lærebøger, spådomskugler og tarotkort. Men med det sat til side, så holder jeg også meget af at tegne og fotografere. 6. Hvad er den værste vane du har? - Adskillige af mine venner ville nok påstå at de gerne ville være mit kamera foruden. 7. Beskriv dig selv med ét ord. - Seende | 8. Nævn en ting du er særlig stolt ved at have opnået? - Der er flere ting… Jeg tror umiddelbart ikke jeg kan udvælge noget. 9. Hvem gav dig dit første kys, og var det godt? - William Ethans. Det var yderst tilfredsstillende. 10. Hvad er den sidste ting du købte til dig selv? - Teblade i Hogsmeade. 11. Hvis du blev minister af magi i morgen, hvad er så det første du ville gøre? - Mere end jeg vil komme ind på her. 12. Hvad er den besværgelse du bruger mest? - Tarantallegra. For morskabs skyld, selvfølgelig. 13. Hvad er det mest pinlige du nogensinde har gjort? - Jeg kom ufrivilligt til at give slip på trappen ned fra Nordtårnet og endte med at falde ned. 14.Hvornår var sidste gang du var virkelig vred? - Et par dage før kampen mellem Slytherin og Gryffindor. |
[atrb=width,250] 15.Hvem eller hvad har haft den største indflydelse på dit liv? - Min mor, uden tvivl. 16.Hvis du kunne ændre én ting ved dig selv, hvad ville det så være? - Jeg ville gerne selv være i stand til at styre tidspunkterne for mine fremtidssyn. Bare for at være sikker på at have fast grund under fødderne. 17.Hvis du kunne møde en person, død eller levende, hvem ville det så være, og hvad ville du sige til vedkommende? - Jeg ville give alt i verden for at se min far i live igen og fortælle ham at han er det modigste menneske jeg nogensinde har kendt og at jeg savner ham hver eneste dag. | 18.Hvad er din største drøm her og nu? - At finde en måde at bruge mine evner til noget godt. 19.Hvis du strandede på en øde ø, hvilke tre ting ville du så gerne have med dig? - Tryllestav, min ugle og blæk, så jeg i det mindste kunne sende breve hjem. 20.Hvor ser du dig selv om fem år? - Jeg er oprindeligt fra Portugal, som mange måske ved. Jeg kunne godt se mig selv tilbage der. TUSIND TAK FOR DIN TID! |
[th] [atrb=background,http://i21.photobucket.com/albums/b263/Utulie/Billede1.png,true][atrb=width,500, true][atrb=height,600, true][atrb=border,0,true][atrb=cellspacing,0,true][atrb=cellpadding,3,true] | |
[th] 20 Hurtige Spørgsmål til: ❧ Charles McDonal ❧ - af Anessa Llewellyn Yates | |
[atrb=width,250] 1. Har du et kælenavn og må vi få det at vide? - Hvem har ikke et kælenavn? Jeg bliver kaldt Charlie af venner og veninder. Dem der virkelig har et horn i siden på mig, kalder mig blondie. 2. Hvor gammel er du? - Jeg er 120 år gammel. Minus et par år. (17 år red.) 3. Hvilket kollegium blev du fordelt til? - Jeg blev fordelt til Ravenclaw, da hatten så min skinnende intelligens. Eller noget i den stil. 4. Hvor bor du når du ikke er på skolen? - Jeg bor hjemme hos mine forældre, i Oxfordshire 5. Hvad laver du i din fritid? - Læser, mest bøger om Quidditch, eller øver mig på det. Ellers kan jeg blive fundet i gang med at udføre forskellige løjer. 6. Hvad er den værste vane du har? - Jeg er en meget dårlig taber. Utrolig dårlig. Forleden tabte jeg i troldmandsskak, og min modstanders brikker er stadig forsvundet. Jeg agter ikke at finde den skyldige, jeg kan kun sige at det er en meget genial person. 7. Beskriv dig selv med ét ord. - Kun et ord?.. Morsomt? Nej.. Doven..? Lækkert hår?... OKAY nu har jeg det; Gentleman. | 8. Nævn en ting du er særlig stolt ved at have opnået? - At havde modtaget en syngende lussing af selveste Ravenclaws holdkaptajn. Det var gode tider. 9. Hvem gav dig dit første kys, og var det godt? - Jeg havde lykkeligt glemt det, men nu du spørger så husker jeg at jeg stadig var en nybegynder angående kysseri. 10. Hvad er den sidste ting du købte til dig selv? - Den sidste ting jeg købte til mig selv, den var svær. Sidst jeg købte noget var da vi var i Hogsmeade! Jeg købte en slikkepind. Jeg kan stadig huske smagen; Kirsebær og.. Pebermynte, tror jeg nok. Men jeg købte også et halstørklæde for et par uger siden, men det skulle jeg bruge til et eksperiment, tæller det? 11. Hvis du blev minister af magi i morgen, hvad er så det første du ville gøre? - Jeg ville skifte navn til Sir Awesome og behandle folk i ministeriet som husalfer. Ej, jeg ville indføre en regel om at man ikke måtte mishandle Husalfer og sørge for at Quidditch blev indført som timer på Hogwarts. Jeg føler mig pludselig genial. |
[atrb=width,250] 12. Hvad er den besværgelse du bruger mest? - Episkey, jeg ødelagde engang min mors vase og jeg har også ødelagt et par andre ting på skolen under mine små udflugter. Men dette burde jeg ikke have sagt noget om, kan du strege det? 13. Hvad er det mest pinlige du nogensinde har gjort? - Det var enten dengang hvor jeg havde skrevet en seddel til en pige jeg kunne lide, også gav jeg seddelen til en anden i Storsalen og dagen efter vidste alle det. Eller også var det dengang hvor jeg havde en fægtekamp med min bedsteven midt i storsalen, med kyllingelår. Lærerne var ikke særlig glade. 14. Hvornår var sidste gang du var virkelig vred? - Hmmh.. Jeg har aldrig været virkelig vred, sådan da. Men sidste gang jeg overfaldt en var da en elev fra slytherin begyndte at plapre løs om fusere og hvor uduelige de var. Jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde, jeg så rødt. Kan vi gå videre? 15. Hvem eller hvad har haft den største indflydelse på dit liv? - Min søster. Hun er det menneske jeg elsker højest i verden. Der er sider af hende som irriterer mig og sider som jeg gerne selv vil have. Men hun kan ændre selv den mindste ting ved mig, jeg aner ikke hvordan. Det er en storebror ting, tror jeg. | [tr] 16. Hvis du kunne ændre én ting ved dig selv, hvad ville det så være? - Jeg ville give mig selv fedtet hår, så andre drenge også ville have en chance med pigerne. Men det ville ødelægge mit hår. Jeg tror at jeg ville vælge at fjerne de afskyelige bumser som jeg får, når jeg spiser slik. Eller gøre min næse mindre, det er jo et forvokset jordbær! 17. Hvis du kunne møde en person, død eller levende, hvem ville det så være, og hvad ville du sige til vedkommende? - Fred og George Weasley. Jeg ved godt at det er to personer, men det er ligesom en pakkeorden. Men jeg ville udspørge dem om deres tricks og fiduser. 18. Hvad er din største drøm her og nu? - Lige her og nu, drømmer jeg om at bestå mine eksaminer uden problemer. Og måske endda ende med at blive Auror. Men det tager jeg til den tid. 19. Hvis du strandede på en øde ø, hvilke tre ting ville du så gerne have med dig? - En kost, mad og noget at sove på. Det mest nødvendige. 20. Hvor ser du dig selv om fem år? - Jeg tror lige jeg vil vende tilbage til dig med den der, når jeg har snakket med Annabel. Men jeg er i hvert fald færdig med mine eksaminer, og højst sandsynligt i gang med at åbne en Quidditch butik eller også er jeg Auror?... Som sagt jeg vender tilbage. TUSIND TAK FOR DIN TID! |
[th] | |
[atrb=width,250] Redaktør, journalist & layout: Anessa Llewellyn Yates Ravenclaw Journalist & Korrekturlæser: Alea Kirabo Hobbs Gryffindor | Journalist: James Maynard O'Connell Ravenclaw Fotograf: Aeron Wilson Hufflepuff |